Ostoksia ja uusi ulkoasu

maanantai 15. helmikuuta 2016

Mulla on ollu niin kamalasti energiaa ja aikaa että oon ollu superturhautunut, viikonloppu oli yhtä tuskaa ja eilisen sunnuntain sain kulumaan ainoastaan leffojen avulla. Päätin katsoa paljon kehutun Nälkäpelin eikä mun katseluni siihen ekaan sitten jäänytkään. Ahmin toisen ja kolmannenkin leffan - yleensä oon kovin nirso elokuvien suhteen ja mun on hankala löytää pätkiä joista oikeasti tykkään. Nää kaikki kolme oli kuitenkin sellaisia etten tainnut katsoa kelloa juuri kertaakaan niiden aikana. Positiivisia yllätyksiä siis! Ja kuten huomaatte, oon saanut otettua itseäni niskasta kiinni ja hommattua blogille uuden ulkoasun! Se hakee vielä vähän muotoaan ja pientä hiomista on siellä ja täällä, mutta jotain edistystä sentään. Kaikenlaiset kommentit ja kehitysideat otetaan vastaan. Ainakin omaan silmääni blogi on nyt paljon selkeämpi ja helppokäyttöisempi ja sen pitäisi näyttää puhelimenkin näytöllä suht hyvältä.

Viime viikolla mua hemmoteltiin ja sain tiistai-iltana illallisen ja kukkia nenäni eteen. Jotain oon vissiin tehnyt oikein... Keskiviikkona käväisin varmaankin (toivottavasti!!!!) viimeistä kertaa Frankstonin keskustassa. Mukaan tarttui muutama ihan välttämätön kulutustavara joista kuvia alla. Yleensä en harrasta tällaista ostosten esittelyä, ei kuulu tapoihin eikä blogin tyyliin, mutta menköön tämän kerran.  Loppuviikko meni tiiviisti töiden parissa, hostäidillä oli aika kiireinen viikko ja mä tein tunteja vähän yli tarpeen. Lauantaina käväisin rannalla, oli huisin hyvä keli. +30 astetta, sopiva tuulenvire eikä pilviä missään. Kerrankin Frankston tarjosi parastaan ;) Ja kuten todettua, sunnuntai oli tosiaan leffapäivä.

Täällä Australiassa on joka kulman takana surffikauppoja, joissa on yleensä tosi kivoja vaatteita. Niiden hinnat vaan tuppaa usein hipomaan pilviä sillä kyseiset kaupat myyvät laadukkaita merkkituotteita eivätkä tusinakamaa. Hintatason tietäen harvoin näihin kauppoihin edes eksyn, mutta viime viikolla Ozmosis-käyntini kannatti. Löysin kuvassa olevan "here comes the sun" -topin naurettavaan 5 dollarin hintaan (noin 3e) ja toisen mokoman (joka ei kuvassa ole) kuudella dollarilla. Lisäksi kävin elämäni ekaa kertaa Glassons- nimisessä kaupassa, muistutti hyvin paljon Lindexiä tai KappAhlia tyyliltään. Keltainen ja oranssi toppi köyhdyttivät mua 20 dollarin verran. Kalenteri ja päiväkirja ovat Typosta, "Australian Tiimarista" (RIP).  Eriparibikinit löytyivät muutama päivä aikaisemmin tutulta ja turvalliselta Henkkamaukalta ja aurinkolasit Dangerfieldiltä 25 dollarilla.

Mulla oli myös ihan oikea tarkoitus lähteä ostosreissulle Frankstoniin - tarvitsin uuden, isomman käsilaukun lentoa varten sillä kaikki muut kassit ja nyssäkät ovat täynnä kamaa ja Aaronin luona säilytyksessä. Ja kyllähän nainen nyt muutenkin tarvitsee käsilaukkuja. Oon tosi surkee yleensä ostamaan mitään laukkuja, pärjäsin täällä pitkään yhdellä pikkulaukulla mutta kun tarve iskee, niin se iskee. Koska oon pihi, en todellakaan käytä laukkuun montaa sataa euroa, tai tottapuhuakseni en käyttäisi edes sitä satasta. Ainakaan tässä elämäntilanteessa. Siispä suuntasin Colette Hayman -nimiseen liikkeeseen, joka myy kohtuuhintaisia käsilaukkuja ja koruja. Alla näkyvälle veskalle tuli hintaa 60 australian dollaria eli noin 38 euroa. Jos mokoma kestää vuoden tai pari, niin olen tyytyväinen.
Semmoista tällä kertaa! Mä koitan rauhottua tästä nukkumaan, tunteja lähtöön jäljellä vaivaiset 57 joten kai tässä nyt voiton puolella aletaan olemaan. Laukku on jo osittain pakattu ja oon kyllä jo ihan valmis karistamaan tän kylän tomut jaloistani ;) 

5 kommenttia:

ilona kirjoitti...

IHANA laukku!! Ton tapanen mulla ois etsinnässä munt ei löydy ei.. Muutenkin kivoja ostoksia, ihanan pirteitä kesäisiä värejä! :)

http://onrooftop.blogspot.fi/

Elli kirjoitti...

Haha joo aika kivat ostokset tuli tehtyä ja aika halvalla pääsin ;) Vaatekaappi on ollu täynnä valkosta, mustaa ja sinistä ni aattelin hommata sinne vähän piristystä.

hnrika / tyyppikirjoittaja.com kirjoitti...

Heei, muistan sut.. Oon lukenu joskus sun blogia :D Ja sinä kans vissiin seurailit mun juttuja vanhan blogin aikaan :)

Tosi siisti ja selkeä ulkoasu sulla täällä :)

Unknown kirjoitti...

Hauskaa lomamatkaa sinulle Elli 💝

Unknown kirjoitti...

Hauskaa lomamatkaa sinulle Elli 💝

Lähetä kommentti

 
Design by Studio Mommy (© Copyright 2015)